Görev Tanımı Nedir? Nasıl Hazırlanır?

       
Görev Tanımı Nedir? Nasıl Hazırlanır?

İş analizi sonucu düzenlenen, çalışanların yaptığı işlerin neler olduğunu, bağlı olunan üst ve astları, yetkileri, sorumlulukları ve işi yapabilmek için gerekli yetkinlikleri gösteren yazılı bir belgedir.
Görev tanımı; işverenin çalışanlardan beklentilerini net bir şekilde göstermesi, çalışanların ise yetki ve sorumluluklarını bilmesi açısından önemli bir yazılı belgedir.
Görev Tanımı Nerelerde Kullanılır?
ü  Pozisyonların görev ve sorumluluklarını belirler
ü  Pozisyonlara uygun beceri ve yetkinlikleri belirler
ü  Göreve uygun kişinin işe alınmasını sağlar
ü  Grade sisteminin temelini oluşturur
ü  Ücret sisteminin kurulmasını sağlar
ü  İş performansını ölçülebilir hale getirir
ü  Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesini sağlar
ü  Görevin, iş sağlığı ve güvenliği koşullarının belirlenmesine katkı sağlar
Görev Tanımı Nasıl Hazırlanır?
ü  Görev tanımını en iyi hazırlayacak olan işi yapan kişidir bu yüzden görevi yapan kişiye günlük, haftalık veya aylık yaptığı işler yazdırılmalıdır
ü  Çalışanın yazdığı görev tanımı üst yöneticisi ve insan kaynakları birimi tarafından mutlaka kontrol edilmelidir
ü  Kişiye göre değil işe göre tanım hazırlanması gerektiği unutulmamalıdır
ü  Kısaltmalar kullanılmadan açık ve net bir dil ile yazılmalıdır
ü  Görev ve sorumluluklar mantıklı bir düzenleme ile maddeler halinde sıralanmalıdır
ü  Görevin bağlı olduğu üst yönetici var ise astları, görevin adı ve yerine vekalet edebilecek pozisyon yazılmalıdır
ü  Görevin gerektirdiği bilgi ve yetkinlikler belirtilmelidir
ü  Cümlelerin öznesi 3. tekil şahıs olarak belirtilmelidir (yapar, eder gibi)

Yorumlar

Popüler Yayınlar